Cât de des să îmi actualizez site-ul?

Dacă ai făcut sondajul de săptămâna aceasta și ți-ai pus întrebarea și dacă a fost greu să răspunzi, atunci ar fi bine să revezi anumite aspecte.

În primul rând, există două tipuri de actualizări: cea tehnică și cea de conținut.

Actualizarea tehnică

Actualizarea tehnică reprezintă actualizarea platformei pe care rulează site-ul. De exemplu, dacă este vorba de un magazine online, dacă acesta rulează pe Opencart, actualizarea acestuia presupune instalarea celei mai recente versiuni existente. Dacă este vorba de un blog, upgrade-ul presupune actualizarea versiunii de WordPress.

După părerea mea, astfel de actualizări ar trebui să fie făcute la 2-3 ani de zile. Deși sunt mai dificil de făcut și pot determina probleme și provocări neprevăzute, totuși noile versiuni rezolvă probleme de securitate și de funcționalitate indiscutabile.

Nu ești convins? Gândește-te de câte ori se actualizează Windows-ul? Dar soft-ul telefonului? În general, utilizatorul nu vede multe schimbări, dar cu siguranță au fost rezolvate probleme existente și au fost făcute îmbunătățiri.

Actualizarea conținutului

Actualizarea de conținut e mai simplu de făcut și mai vizibilă!

Dacă te pricepi un pic să folosești panoul de administrare, e bine să îți actualizezi conținutul de pe site. De multe ori site-urile sunt create, iar apoi “uitate”, lucru care poate fi frustrant pentru vizitatorii care caută să afle informații relevante despre afacerea ta. Acestea trebuie întreținute și actualizate pe măsură ce se schimbă.

Actualizează informațiile de contact de pe site

Chiar recent am încercat să contactez o firmă despre care știam foarte bine că aceasta există. Am insistat la un număr de telefon fix luat de pe site, unde nu a raspuns nimeni, m-am deplasat la sediul firmei (luat tot de pe site), de unde se mutase. Oare câți potențiali clienți au pierdut pentru că nu și-au actualizat datele de contact? Acest lucru nu se poate cuantifica, dar nu prea cred că sunt multe afaceri care își permit să piardă potențiali clienți din cauza unor lucruri așa de banale.

Vreau să îmi actualizez datele, dar nu mă pricep

Dacă nu te pricepi să îți actualizezi site-ul, contactează-ne și te vom ajuta să o scoți la capăt. Există mai multe motive pentru care nu poți actualiza conținutul tău înnvechit (poate îți lipsește parola, poate nu te pricepi, sau poate nu ai curajul), de aceea, oricare ar fi motivul, cel mai bine e să iei legătura direct cu noi.

Dacă ai un magazine online, atunci actualizarea conținutului trebuie să cuprindă actualizarea produselor și a stocurilor corespunzătoare, iar acest lucru trebuie făcut cât de des se schimbă. De exemplu, dacă ai un magazin de haine, stocul și disponibilitatea produselor variază foarte de des, iar actualizarea trebuie făcută pe masură, deoarece sunt relevante pentru succesul magazinului tău.

Aș vrea să îmi actualizez site-ul pentru SEO

Există mulți vânzători de vise, în special legate de SEO. Fiecare cunoaște o formulă secretă: “Ai să ajungi numărul 1 în Google” e cel mai des lucru auzit. Google schimbă algortimii de 500-600 de ori PE AN, deci, în cele mai multe cazuri trebuie să ai un om dedicat pentru acest lucru, care să lucreze zi de zi și un buget pe măsură. Există și excepții (de exemplu dacă este un site de nișă), dar acestea sunt excepțiile.

Iar marea majoritate se gândesc SEO, când informațiile de bază nu sunt actualizate. E ca și cum la școală, ai sărit peste adunare și înmulțire, dar ai început să rezolvi ecuații de gradul 2. Asigură-te că ai făcut primii pași, că ai un site sau magazin online actualizat, și apoi pornește către pasul următor: SEO.

Dacă ai buget de reclamă, atunci cele de mai sus, nu se aplică. În general, reclama aduce trafic (nu neapărat concretizat în vânzări), fără să îți bați capul cu actualizarea site-ului. Dar până și reclama, are rezultate mai bune (vizitatorul care a dat click are încredere în tine și cumpără,deci se finalizează vânzarea), dacă ai un site bine pus la punct. Totul e să îți faci calculele: câți bani ai plătit pentru reclamă și câte vânzări ai obținut?

Vreau să îmi fac un blog! Am auzit că ajută la SEO

Ajută din punct de vedere SEO, dacă ai site-ul actualizat, îngrijit și datele de contact corecte. Dacă nu, cum crezi că vei reuși să publici informații într-un mod regulat, când nici site-ul nu e îngrijit? Treci înapoi la “adunări și scăderi”. Mai trebuie să exersezi!

Dacă site-ul e în regulă, blogul ajută cu siguranță, dacă îți propui să postezi informații relevante pentru afacerea ta.

Cât de des îmi actualizez eu site-ul

Deoarece am cunoștințele tehnice să o fac, încerc să îmi actualizez site-ul zilnic, dar nu e ceva pe care oricine o poate face și e destul de complicat pentru marea majoritate (adevărul este că nu îmi iese nici mie întotdeauna 😊) . Fie că adaug un articol nou pe blog, o poză pe Facebook, sau rezolv o eroare, dedic un pic din timpul zilei și pentru site-ul web.

Concluzie

Recomandarea mea e să îți actualizezi site-ul din punct de vedere tehnic o dată la 2-3 ani, datoritî îmbunătățirilor platformelor și tehnologiei, iar conținutul o dată pe săptămână. Dacă totuși este vorba de un magazine online, cu un stoc care fluctuează, actualizarea lui trebuie sa fie zilnică.

Deci, tu cât de des îți actualizezi site-ul?



Lasă un răspuns